Spis treści
Skuteczne pozycjonowanie stron – korzyści
Skuteczne pozycjonowanie stron to proces, który często wymaga pomocy doświadczonego SEO copywritera. Pisanie tekstów przyjaznych algorytmom Google nie jest wcale proste. Nadmierne próby zwiększenia widoczności strony mogą przynieść skutki odwrotne do zamierzonych. Dlatego w poniższym artykule przedstawiamy, czym jest pozycjonowanie stron internetowych i dlaczego tak ważne jest, by robić to poprawnie.
Na czym polega skuteczne pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie stron to optymalizowanie ich zgodnie z zasadami SEO. Chodzi o to, by nasza strona internetowa znajdowała się wysoko w rankingach wyszukiwarek Google. Odpowiednio pozycjonowana strona będzie przyciągać internautów, a także zatrzymywać ich przy sobie, dzięki czemu ruch organiczny na stronie będzie coraz większy, a domena będzie zajmować coraz wyższe miejsce w rankingach wyszukiwań. Korzyści z tego są oczywiste – większa widoczność strony, większa liczba klientów, większa sprzedaż i większe zarobki. Na proces skutecznego pozycjonowania strony składają się:
- Odpowiednio dopasowane i rozmieszczone frazy kluczowe;
- Linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne pozwalające algorytmom Google na lepsze rozpoznanie tematyki strony i zwiększające ruch organiczny na niej;
- Meta-opisy – krótkie opisy wyświetlające się pod nazwą strony. Mogą skutecznie zachęcić lub zniechęcić internautów do odwiedzenia domeny.
Jakie błędy są najczęściej popełniane?
Często osoby nieposiadające doświadczenia z pozycjonowaniem stron tworzą teksty przesycone frazami kluczowymi i linkami, chcąc w ten sposób zwiększyć widoczność domeny. Przynosi to odwrotne skutki, ponieważ takie nienaturalne teksty z nadmiarem słów kluczowych są odbierane negatywnie przez Google. Ponadto, jeśli ktoś odwiedzi taką stronę, szybko ją opuści, widząc, że teksty na niej są stworzone dla robotów, a nie dla ludzi. To szybko sprawi, że strona WWW spadnie w rankingu wyszukiwarek Google. Dlatego kluczowe podczas procesu pozycjonowania strony jest doświadczenie i znajomość działania algorytmów Google.